Què fem

Fondo Social Europeo

Fons Social Europeu

Unió Europea: Fons Social Europeu. Una aliança que creix i es consolida

La Fundació ONCE manté, des de l'any 2000, una forta col·laboració amb la Unió Europea com a gestora d'ajudes del Fons Social Europeu, orientades a la inclusió social de les persones amb discapacitat a través de la formació i de l'ocupació, amb les quals atenen unes 25.000 persones anualment i ajuden a trobar feina a unes 6.000 persones, amb una mitjana d’un 42% de dones. Són més que xifres, són històries de vida.

Realitzem totes les accions necessàries a Espanya i a Europa per maximitzar les possibilitats de seguir gestionant des de la Fundació ONCE, tant directament com a través d'Inserta Ocupació, aquests tipus de fons, imprescindibles per al compliment dels nostres objectius socials i que ens permeten multiplicar els fons procedents del nostre patró fundador, l'ONCE.

Partint d'una excel·lent gestió basada en el treball dels professionals que desenvolupen els programes d'ocupació i de formació cofinançats per la FSE, recolzats per eines tecnològiques que reforcen l'eficàcia i l'eficiència de la gestió, es contribueix a impulsar la creació d'ocupació, l'emprenedoria, el foment de la contractació i el desenvolupament del talent de les persones amb discapacitat, a aconseguir la conciliació pressupostària de la Fundació ONCE i a donar suport a la inclusió social i laboral de les persones amb discapacitat del moviment associatiu de persones amb discapacitat i les seves famílies.

Tenim socis essencials per al compliment d'aquesta finalitat, tant a Espanya com a Europa: a més de les pròpies persones amb discapacitat i de les entitats que les representen, les universitats, que contribueixen a una formació de qualitat, i les empreses, que confien en el seu talent i aporten riquesa social als seus llocs de treball, són socis fonamentals.

Amb els programes que desenvolupem en el marc d'aquesta aliança que es consolida dia a dia, reforcem l'efecte multiplicador del FSE, mantenim i enfortim el nostre lideratge a Espanya i a Europa com a gestors de confiança d'aquestes ajudes i, mitjançant campanyes de comunicació, donem a conèixer el valor afegit que representa la Unió Europea per a la cohesió social de col·lectius amb més risc d'exclusió, contribuint així a aconseguir la Fundació ONCE com a entitat de referència per a la creació d'ocupació i de formació de qualitat per a persones amb discapacitat, com a elements clau per a la seva inclusió.

Enllaços d'interès